Subject: FW: Palun täpsusta, seoses Paide ÜP-ga
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 16 Feb 2024 10:25:37 +0200

Tere, Anne

Palun registreeri tööülesandeks, Paide linna üldplaneeringule tehtud
ettepanekute täpsustamine

Parimate soovidega

Marje-Ly Rebas

Peaspetsialist

Planeerimise osakond kooskõlastuste üksus

Tel 5858 1095

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Ringtee 4 / 72720 Paide / Transpordiamet

From: Anti Annus <[email-masked]>
Sent: Friday, February 16, 2024 9:22 AM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Subject: Palun täpsusta, seoses Paide ÜP-ga

Tere Marje!

1.	Tänan eilse kirja eest üldplaneeringu kohta.
2.	Eile pärastlõunal toimus meil üldplaneeringule esitatud märkuste
arutelu koos Kobrasega ja me ei saanud lõpuni aru Transpordiameti
22.12.2023 kirjas nr 7.2-1/23/24305-2 toodud järgmiste ettepanekute
sisust:

*	Kirja punkt 4.1: „Põhimaantee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa
Võõbu-Mäo teelõik km 68,0-85,0 on valminud ning seetõttu viidata
planeeringu seletuskirjas ja joonistel olemasolevale situatsioonile (sh
Puiatu ökodukt koos piiranguvööndiga), mitte põhiprojekti lahendusele.“
KSH aruande lk-l 75 on kirjas: „Põhiprojektiga Tallinn - Tartu – Võru-
Luhamaa maantee Võõbu - Mäo teelõigu km 68,0 – 85,0“ on ette nähtud
põhimaanteele nr 2 ca km 67,00 kuni 67,252 (Puiatu) ökodukt. Lisaks on
põhiprojektiga ette nähtud kogu projekteeritava teelõigu pikkuses
ulukitarad, ulukite ülekäigukohad, väikeulukite läbipääsutruubid ning
kahepaiksete tunnelid (Reaalprojekt OÜ, 2016). Põhiprojektiga kavandatavad
leevendavad meetmed tagavad põhimaantee nr 2 km 62,00 – 69,297
rohevõrgustiku konfliktivööndis rohevõrgustiku toimimise.“ Ma saan aru, et
aruandes on ülearune viide põhiprojektile, vaid kirjeldada tuleks ainult
ehitatud tulemust ulukite kontekstis?
*	punkt 6 „Nurmsi lennuvälja tõususektori piirangupind näidata ka
joonisel „Väärtused ja piirangud“. Kas mõeldud on lennuvälja
piiranguvööndit?
*	Punkti 8 lõpp „Üldplaneeringus pole arvestatud riiklike huvidega,
sest määratud pole perspektiivse riigitee üldist asukohta ega sellest
tekkivaid kitsendusi vastavalt kõrgema tasandi strateegilistele
dokumentidele.“ Me ei saa aru, millised riiklikud huvid on jäänud ÜP-s
kajastamata?

Palun täpsusta eelnevat.

Paremat soovides!

Anti Annus

Paide Linnavalitsuse

planeeringute peaspetsialist

511 3815